Menu

Rolety zaciemniające do okien dachowych i zwykłych, czyli sposoby na dobry sen

16 kwietnia 2018 - Bez kategorii
Rolety zaciemniające do okien dachowych i zwykłych, czyli sposoby na dobry sen
Rolety zaciemniające do okien dachowych i zwykłych, czyli sposoby na dobry sen
Oceń wpis!

Stres, szybki tryb życia, a także korzystanie w łóżku z takich zdobyczy techniki, jak laptopy, tablety czy smartfony – to wszystko sprawia, że możemy mieć problemy z zasypianiem. Jak tego uniknąć i co zrobić, żeby nasz nocny wypoczynek był wartościowy i dostarczał nam energii, a także wspomagał regenerację organizmu? Oto kilka z naszych propozycji!

Rolety elektryczne marki Velux

Zainwestuj w rolety zaciemniające

 

Liczne badania dowiodły, że jakość snu zależy od zaciemnienia sypialni. Im ciemniej, tym sprawniej nasz organizm produkuje melatoninę, a my sami szybciej zasypiamy, a także lepiej śpimy w ciągu nocy. Wbrew pozorom, zwłaszcza w wielkich miastach, nieodpowiednio dobrana oprawa okien może mieć ogromny wpływ na nasz sen! To sprawia, że jeżeli często doskwiera nam latarnia za oknem, mrugający neon, czy nawet pyzaty księżyc zaglądający zza firanki, warto zainwestować w roletę zaciemniającą. A co z osobami mieszkającymi na poddaszu? Specjalnie z myślą o nich powstały rolety zaciemniające do okien dachowych, które zagwarantują nam spokojny nocny wypoczynek nawet wtedy, kiedy nasze okna zostały zamontowane pod szalonym kontem. Osoby, które nie mogą pozwolić sobie na taki wydatek, mogą zainwestować w specjalne maski na oczy, które przydadzą się również podczas dłuższych podróży.

 

Sport, książka, kubek z melisą

 

Oczywiście rolety zaciemniające to nie jedyna rzecz, która pomoże nam w zasypianiu. Oprócz nich pamiętajmy o aktywności fizycznej, zwłaszcza jeśli wykonujemy pracę siedzącą. Wysiłek umysłowy i związane z nim napięcie nerwowe mogą skutecznie utrudnić nam zasypianie, dlatego warto codziennie przeznaczyć 30 minut na jakiś sport. To nie musi być od razu cross fit lub trójbój! Wystarczy spokojny spacer, który pomoże się nam dotlenić i oczyścić umysł. Oprócz tego przed snem warto zrezygnować ze zgubnego nawyku, jakim jest przeglądanie internetu na urządzeniu mobilnym. Niebieskie światło emitowane przez nasze smartfony zaburza produkcję melatoniny, a tym samym utrudnia zasypianie. Przed pójściem do łóżka warto sięgnąć również po rozluźniający napór ziołowy. Takie właściwości ma na przykład melisa cytrynowa lub aromatyczna lawenda.

 

Podsumowując – zadbaj o rolety zaciemniające, a także wypracuj sobie wieczorne rytuały! Aksamitne ciemności, interesująca książka i aromatyczny kubek z ziołami z pewnością ukołyszą nawet najbardziej zatwardziałą sowę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *